Ibu Bersayap Cinta


ENTRIES ABOUT FACEBOOK FOLLOW DASHBOARD PHOTOS
The owner


Template by Arysha Hafrina .
Basecode by Atin Tory .
Thanks too by L O V E.

hujan Bandung....

     Pemergianku ke Bandung kali ini adalah pemergian yg ke 4 sepanjang hidupku. Saya memang suka dengan suasana kota Bandung walaupun trafiknya sentiasa macet. Saya tertarik dengan kesenian dan kehalusan artistik mereka. Tempat2 makan yg moden dan kreatif serta juga tempat2 makan yg berunsur tradisi seperti Kampung Daun dan Sapu Lidi memang mampu menambat hatiku.Turut membuat saya terpegun adalah keunikkan ciptaan dan mainan alat musik angklungnya.Saya memang peminat kesenian, jadi permainan angklung memanglah satu keinginan bagi saya utk mencuba.


      Dalam perancangan saya bersama 2 orang anak utk ke sana teringat akan seorang gadis Bandung kawan anak angkatku Afdhal. Namanya Adinda Ahdaka. selain menjadi kawan Afdhal, Adinda juga merupakan kawan facebook saya. Saya contact Adinda memohon pertolongan darinya utk mendapatkan kereta sewa utk 2 hari bawa kami ke serata Bandung. Dengan senang hati Adinda membantu saya. Walaupun musim ini adalah musim hujan di Bandung, ianya merupakan hujan rahmat buat pertemuan kami. Saya juga demam dibuat oleh hujan Bandung ni...hehe namun hati saya puas dapat bertemu Adinda.

"Adinda dan Ina"

"posing2 anak beranak"

"menu Sunda yg tersangat enak...kami makan lunch ni di restoran celah air terjun di Kampung Daun"

     Kesempatan ke Bandung telah menemukan saya dengan Adinda Ahdaka seorang gadis Sunda yang sangat manis, sopan tingkahlaku dan tuturkatanya. Berusia 20 tahun Adinda bagi saya boleh menjadi icon bagi gadis2 remaja masa kini. seorang yg bijak di kuliah, cukup menjaga ketertiban pakaian dan auratnya dan sangat fizikal ia itu mudah memimpin tanganku, memeluk serta memegang dan mengucup tangan orang tua sepertiku ini. Dia juga sangat sporting dan jovial. Ketika bermain angklung dan menyertai tarian beramai2 dia turut serta .MasyaAllah...alangkah baiknya kalau anak2 gadis masa kini sepertinya.

          
"pertunjukkan angklung"

"Adinda and I"

"Sapu Lidi tempat makan berkonsep sawah padi"

      Kami anak beranak dapat merasa kasih sayang berputik antara Adinda dan saya yg dipanggilnya mama, dengan 2 orang anak2 ku yg dianggap abang dan adiknya. Walaupun kita dari negara yg berbeza, kasih sayang tidak mengenal perbezaan itu. Ketika berpisah di airport Bandung Adinda mendakapku berkali2 sambil menitis airmata. Rupa2nya ketika dia pulang dgn motorbikenya, sepanjang jalan dia menangis. I miss you girl! Adinda is coming to Malaysia in June 2014. Mama will be waiting for you. I can't wait to meet you again!
0 SAY SOMETHING

Newer Post
Older Post