Ibu Bersayap Cinta


ENTRIES ABOUT FACEBOOK FOLLOW DASHBOARD PHOTOS
The owner


Template by Arysha Hafrina .
Basecode by Atin Tory .
Thanks too by L O V E.

The Memory Box...



                Bila tengok movie tentang cinta atau remaja atau cerita sedih mesti ada satu scene yg dia orang bukak memory box. Scene ni biasanya masa dia orang kemas barang orang dah mati atau jumpa box tu masa mencari barang lain atau tengah sedih putus cinta atau cerita budak2 simpan barang kesayangan mereka. Saya suka tengok boxes tu. Ada berbagai rupa dan corak tapi selalunya coraknya unik atau antik sikit. Tapi yang lebih menakjubkan adalah  barang2 yg disimpan ke dalam memory boxes tu.



contoh memory box yg indah

          Dalam movie tu mcm2 yg dia orang simpan. Apa kata kita masing2 cuba buat memory box ni. Kalau kamu ada memory box, apa yg kamu akan simpan dalam tu? Sebenarnya kita tidak boleh merancang apa yg kita akan letak dalam memory box kita sebab apa yg akan kita simpan dalam memory box itu adalh barang2 yang hadir dan muncul dalam  perjalanan hidup kita. Contohnya, surat cinta yg pertama, foto lama yg mengusik jiwa, cincin tunang tak jadi, botol sabun mandi hotel yg unik...mcm2 kenangan boleh disimpan.

              contoh barang2 kesayangan yg menyentuh jiwa disimpan dalam memory box...
                
           Cuba lihat apa yg ada dalam contoh memory box ni? ada buah dadu, sudu buruk, jam tekan lama, buku note lama....semuanya benda lama...yelah, nama pun memory box, kalau letak barang baru bukan lah memory box namanya. Barang2 ni bukan diletak sesuka hati, tapi setiap item itu membawa seribu makna dan kenangan bagi si penyimpan.

      1. jam tekan tu mungkin pemberian arwah datuk kesayangannya...
      2. buah dadu tu mungkin pernah memberi kemenangan hebat padanya dalam permainan ular dan tangga
      3. sudu besi buruk tu mungkin sudu yang pertama dia belajar menyuap makannya sendiri 
      4. buku note tu mungkin tercatat berbagai kisah suka duka kehidupannya...
          begitu juga barang2 yg lain di dalam memory box itu...

             Some people say we cannot live with the things we love but we can only live with the memory of it. I don't eat this. I believe we can live with the things we love. In fact we can even pass them on to our generations. So let's start our memory box!



0 SAY SOMETHING

Newer Post
Older Post