Ibu Bersayap Cinta


ENTRIES ABOUT FACEBOOK FOLLOW DASHBOARD PHOTOS
The owner


Template by Arysha Hafrina .
Basecode by Atin Tory .
Thanks too by L O V E.

Sahabat Sejati 3...Ho Pau Lin



          Satu ketika dulu saya pernah menulis satu entry bertajuk Sahabat Sejati. Saya menceritakan tentang sahabat sejati saya yg pertama adalah ketika saya di sekolah rendah Namanya ialah  Ho Pau Lin seorang gadis Cina yg kecil molek dan sungguh indah peribadinya baik budinya. Bapa kami berdua adalah kenalan baik back in the 60's. Saya sangat merinduinya setelah dia berpindah sekolah.

Me  and Ho Pau Lin in 1968 when were 10 years old

          Hari ini, Sabtu 24 May 2014 akan menjadi sejarah dalam hidup saya apabila saya berjaya bertemu semula  my best friend ni setelah terpisah lebih kurang 45 tahun. Apabila rakan2 merancang reunion utk pelajar2 kelas Express 1966-1969, saya berdoa semoga ada di antara kami yg berjaya mengesan rakan baik saya ini. Alhamdulillah dia dapat dikesan dan kami sama2 berhubung dgn whatsapp.

Today...Me and Ho Pau Lin

           Reunion telah diadakan di Rest House Bentong. Bila Ho Pau Lin masuk aje ke dewan hati saya amat gembira. Dia kelihatan mencari2 saya. Pertemuan kami disulami pelukan rindu, kegembiraaan dan airmata. Saya sudah menjangka Ho Pau Lin  sahabat sejatiku yg pertama adalah orang yg bersifat indah dulu dan sekarang. Benar...dia sedikit tidak berubah. Pertemuan ini penuh dgn perasaan sayangnya kami yg wujud dulu dan mekar hingga sekarang.

Gadis2 dan teruna2 lama express class yg dapat hadir

the girls 

          Turut bersama kami dalam reunion td juga kawan2 sekelas yg sangat baik hati seperti Pamelyn Chiew, Dato Seri Dr Noorul Ainur, Nor Inchun, Chiew Hooi Yim, Dr Ng See Kok dan ramai lagi..


          This is the happiest day of my life!
           In the 60's we always wrote this in our autographs....F.R.A.N.C.E...Friendship Remains And Never
           Can End....
         .In Shaa Allah....




teman sejatiku hadir bersama keluarga di hari raya

Best friends are made to last forever....
0 SAY SOMETHING

Newer Post
Older Post